Cześć! Jak Ci minął weekend? Dziś mamy dla Ciebie kilka propozycji bardzo ciekawych, a jednocześnie niezwykle prostych w wykonaniu gier. Do ich przygotowania potrzebne będą jedynie kartki i coś do pisania. Życzymy udanej zabawy!
1. Labirynt
Gra przeznaczona jest dla 2 osób. Zawodnicy rysują na kartkach po dwa kwadraty 10×10 kratek i wpisują pionowo liczby od 1 do 10, poziomo litery od A do J. Następnie ustalają, jak długie będą ich korytarze tj. liczbę pól, z których będą się one składać (nasze liczą po 25 kratek). Każdy gracz w górnym kwadracie rysuje labirynt i oznacza krzyżykiem jego początek, a kółeczkiem – ukryty skarb. Przed rozpoczęciem rozgrywki zawodnicy podają sobie wzajemnie punkty rozpoczęcia ich korytarzy. W naszym przykładzie gracz nr 1 zaznacza w dolnym kwadracie pole I 10, a gracz nr 2 – C 10. Każdy zawodnik dysponuje w swojej turze maksymalnie pięcioma ruchami – jeśli pomyli się wcześniej, traci możliwość dalszego zgadywania, a swoją kolej rozpoczyna jego rywal. Wygrywa ten, kto jako pierwszy wskaże miejsce, gdzie ukryty jest skarb przeciwnika.
Przykład:
Gracz nr 1 rozpoczyna rozgrywkę. Prawidłowo typuje [pola] I 9 i H 9, lecz gdy wybiera G 9, trafia na ścianę, kończąc tym samy swoją turę. Drugi zawodnik wybiera kolejno C 9, C 8, B 8, ale celując w A 8, gdzie znajduje się ściana, traci możliwość pozostałych dwóch ruchów. Pierwszy gracz obstawia H 8 i H 7; trzeci strzał okazuje się nietrafiony – na H6 nie ma przejścia. Zawodnik nr 2 cofa się i wybiera D 8, E 8, F 8; w czwartym ruchu trafia na ścianę.
2. Piłkarzyki
To kolejna bardzo prosta w wykonaniu dwuosobowa gra. Na kartce należy narysować boisko o dowolnych wymiarach, przy czym liczba kratek powinna być parzysta. Pierwszy zawodnik rozpoczyna rozgrywkę ze środka pola. Stawia on kreskę długości jednej kratki: pionowo, poziomo lub na skos. Drugi gracz zaczyna od miejsca, w którym skończył jego przeciwnik. Zawodnicy wykonują swoje ruchy naprzemiennie. Nie należy prowadzić linii po odcinku wcześniej już narysowanym; można jednak ją odbić, gdy dotrze do punktu przecięcia z inną linią – w tym także od bandy i słupka. Wygrywa osoba, która pierwsza strzeli gola tj. postawi kreskę w bramce przeciwnika.
Przykład:
I – pierwszy zawodnik (czarny) stawia kreskę po przekątnej w kierunku bramki przeciwnika.
II – drugi zawodnik (zielony) rysuje pionową linię, kierując ją w stronę połowy rywala.
III – pierwszy zawodnik wykonuje swój ruch, a kiedy trafia na punkt przecięcia dwóch linii ( czerwone kółeczko) zyskuje dodatkowe posunięcie i odbija kreskę po przekątnej.
3. Kropki
Jest to gra przeznaczona dla dwóch osób. Zadaniem graczy jest stawianie kropek na przecięciach linii kratek w celu tworzenia baz. Baza powstaje wówczas, gdy zawodnikowi uda się otoczyć ze wszystkich stron kropkę/kropki przeciwnika. Gracze wykonują ruchy naprzemiennie. Łączyć można jedynie te punkty, które oddalone są od siebie o jedną kratkę. Zabawa kończy się, kiedy cała kartka zostanie zapełniona, jeden z uczestników się podda lub gracze wspólnie zdecydują o podliczeniu punktów. Za każdą otoczoną kropkę rywala należy przyznać 1 punkt. Wygrywa osoba, która zdobędzie ich najwięcej.
Przykład:
W grze nie wolno tworzyć baz:
I – zazębionych
II – pustych
III – otwartych przy krawędzi
Nie można również dostawiać kropek do powstałych wcześniej baz.
4. Co by było, gdyby
Zabawa, w której może wziąć udział dowolna liczba uczestników. Gracze otrzymują kartki oraz długopisy. Wszystkie osoby wymyślają po jednym pytaniu i zapisują je u góry swoich kartek. Ważne, aby zdania zaczynały się od słów: Co by było, gdyby… Następnie każdy uczestnik zagina swój arkusz do środka (tak, aby pytanie nie było widoczne dla innych) i przekazuje go sąsiadowi siedzącemu po jego lewej stronie. Zawodnicy zapisują odpowiedzi na wymyślone przez siebie wcześniej pytania. Ponownie zaginają arkusze i przekazują je sobie wzajemnie. Zabawa kończy się, kiedy kartki zostaną w całości zapełnione. Wówczas następuje głośne odczytanie pytań i odpowiedzi.
Na dziś to już wszystko. Do zobaczenia jutro!